Budapesti Mintabolt

magyarországi képviselet
POWERED by *IPCC*
Budapesti Mintabolt

AWARUNA plasztik csali, a kezdetek...

Először a Kherson-i pergető világbajnokságon került kezembe a verseny fő szponzora, a Pontoon21 által ajándékba adott promóciós terméke.  Igényes csomagolása, majd a kecses, elnyújtott lapátfarokban végződő teste keltette fel a figyelmemet. A végig bordázott teste is arra utalt, hogy nem mindennapi gumiról lehet szó. Mivel igen gyakran használok plasztik csalikat horgászataim során, ezért az ajándékok közül ezeket választottam madárlátta csali gyanánt. Szarvas Zoli akkori szövetségi kapitányunk is az AWARUNA zacskójára szavazott. Neki egy zöld nekem pedig egy sötétbarna csomag jutott, amit rögtön  el is feleztünk, hogy később mindkét színt kipróbálhassuk. A vb-ről hazatérve sokáig a horgászdobozomban lapultak az új szerzemények. Mivel összesen 6 darab csalim volt ezért a tiszai akadós terepen sokáig nem volt szívem tesztelni azokat. Türelmesen várták a lehetőséget egy könnyebb pályán való akcióhoz.

Úgy gondoltam a legalkalmasabb helyszín a Csobaji holtág lesz, hiszen a mederfenék nem fogja olyan hamar elragadni tőlem az akkor még ritka számba menő csalikat.  A zöldcsillámos gumira esett a választásom, amely már az első dobására meghozta a várt eredményt. Éles, koppanó rávágás után egy kiló körüli süllővel ajándékozott meg a plasztik. Örültem, hogy az első próbálkozásokat siker koronázta és a horgászat végén féltve csomagoltam vissza a csomagjába.

001

Csapattársam Varga Pali a Kherson-i világbajnokságon barátságot kötött az ukrán és orosz válogatott tagjaival és így kapcsolatba került a Pontoon21 céggel is. A hosszas téli skypeolások során kibontakozott a cég közép európai terjeszkedésének lehetősége.  Pali a sikeres tárgyalások során a Pontoon21 magyarországi forgalmazója lett. Innen egyenes út vezetett ahhoz, hogy verseny csapatunkat is támogassák. Ekkor került látókörünkbe a cég bőséges műcsali kollekciója. A japán mérnökök által a modern technológia felhasználásával gyártott wobblereken, villantókon és kanalakon túl a bőséges méret és színváltozatú plasztik csalik is terítékre kerültek.

001 másolata Voblers180x152x150dpi4g Vertushki180x152x600dpi9r Blesna180x152x150dpizh

Ezután kicsit bátrabban nyúltam a plasztikok felé, mivel esetleges elvesztését könnyebb lesz pótolni az azóta megnyílt web áruházból.

A csalik első nagy debütálása számomra az Írországi vb-n történt, ahol a már jól bevált csalik mellett bizonyították létjogosultságukat. A sügérekben bővelkedő ír vizekben a 1,5-2 colos méretekkel horgásztam és sikerült ezekkel a szelektálnom az amúgy vegyes méretű állományból a nagyobb egyedeket. Rendre csábultak el a zöld, a narancssárga és barna színű gumikra a nem ritkán 20-30 cm körüli sügérek.

Írország 716 Írország 372

A kisebb, sekély vizű belső tavakon a növényzettel benőtt partszéli részeken több csukát is láttunk megugrani. A jigfejekre szerelt gumi minden dobásra összeszedte a hínárt, így a halak elugrottak a csalitól. Ekkor, azaz ötletem támadt, hogy kihasználom az AWARUNA és JILT  egyedi kialakítását és súly nélküli off-set horgot bújtatok az erre gyárilag kivágott hátába. A csali kiegyensúlyozását speciális tüskeólmok segítségével alakítottam ki. Már az első dobásokra jelentkeztek a rávágások, majd amikor már sikerült a tenyérnyi hínárfoltokat pontosan eltalálni a szeles időben halat is szákolhattunk az összeállított készség segítségével.

Írország 193

Írország 334

Írország 336 Írország 337 Írország 338

Nagyszerű élmény volt látni, ahogy szinte lebegve állt meg a csali a lapulevelek között, majd egy hatalmas toló hullám után felrobbant a víz a csali körül. Mivel a versenypályán kívül horgásztunk csak bíztunk abban, hogy a versenyen is találunk hasonló jellegű vizet és élesben is kamatoztathatjuk a begyakorolt technikát.

Írország 340 Írország 343Írország 277 Írország 355 Írország 358 Írország 434 Írország 441 Írország 345 Írország 351 Írország 401

Később az itthoni horgászataim során egy idő után arra lettem figyelmes, hogy ha plasztik csalikhoz nyúlok egyre csak az Awarunák kerülnek a kezembe.  A bőséges szín és méretválaszték minden helyzetben segítségemre van. Így történt ez akkor is, amikor egy-két órás villám horgászatok alkalmával a közeli csatornák partján sétálva kerestem a csukákat. A szokásos zöld, fehér gumikkal üresen, kapás nélkül kutattam a halakat. A növényzettel benőtt csatorna és a partján felnőtt nád nehezen meghorgászható szakasza eszembe juttatta az ír vizek horgászatát. Narancssárga gumit vettem elő és már bújtattam testébe az off-set horgot. A magas csatorna partról könnyen megdobtam a szemközti nádszéleket és vezettem a lábam elé a csalit. Mivel a horog a csali háti részébe feküdt a part menti nádason keresztül könnyedén áthúztam a kombót. Több csukát is sikerült így horogra csalnom volt, ami a beesés utáni pillanatokban villant a csali után volt, ami a part menti nádfalhoz érő csalit durrantotta le. A bújtatott horog ellenére kivétel nélkül minden kapás megakadt, halat nem vesztettem el.

007 010 004

Számomra bizonyítottak az új plasztikok és mivel a késő őszi hónapok következnek lehetőségem nyílik a süllők utáni hajszában is kipróbálni azokat. Következő írásomban ezekről a tapasztalataimról számolok be.  Addig is csak tekerni kell!